Monday, January 18, 2010

Bingkisan Pembukaan Sebuah Kehidupan Yang Baru

Salam kerinduan buat blog kesayangan yg telah lama aku tinggalkan.. hampir stengah tahun aku x mencoret tentang peristiwa2 yang singgah dalam hidup aku..aku umpamakan blog ini seperti sebuah diari umum hidupku,apa yang mampu aku kongsi akan aku kongsi bersama pembaca blog ini.purata pembaca blog ni sahabat2 USM,PPM, & sahabat2 CM.. terima kaseh krana maseh sudi menyinggah, menelaah tulisan yang x seberapa di blog ni..

Alhamdulillah..hari ni adalah hari ke 13 kta di tahun 2010..moga2 dengan kedatangan tahun baru ini kita menjadi semakin matang..matang dalam segala aspek. Dalam kehidupan aku sendiri terlalu banyak onak dan duri yang aku tempuh untuk sampai ketahap umurku seperti ini..subahanallah…jauh sudah aku melangkah..namun adakah cukup bekalan untuk ke sana.. detik demi detik yang berlalu menjanjikan hanya 2 pilihan..kita perlu memilih..untuk mengumpul bekalan amal kebaikan atau keburukan. Mampukah kita memilih amal kebaikan di setiap detik itu? Cuba kita tanya pada diri..kenapa amal keburukan sering menjadi pilihan kita? Kenapa amal keburukan xdapat kita kira dan amal kebaikan hanya boleh dikira dengan jari.di mana silap kita? Adakan kita dikaburi oleh sesuatu?? Apa yang mengkaburi kita??? Hanya 1 jawapannya… kita dikaburi oleh kehidupan untuk mengejar dunia semata..

Mingkin terdetik dihati setiap insan tentang keinsafan..namun bukan sekarang,bagi kita masa utk kita masih ada..mungkin ya atau mungkin tidak..ajal,maut,jodoh,pertemuan itu rahsia Allah.. moga kita mejadi hamba yang soleh&solehah dan pilihanNya..amen..

3 comments:

  1. asma betul tu...aku setuju..ni entry paling best...hehehupdate r lagi..hias cantik2 blog ko tu..nnti aku ajr..maklum r aku ni pakar wat blog...hahah

    ReplyDelete
  2. asmaaaaaaaaaaaaaa......naper xkabo dah update blog....huhuhu

    ReplyDelete